Dentimplant – Dental İmplantlar ve Cerrahi Cihazlar

İmplant Yaptırırken Dikkat Edilmesi Gereken Eşlik Eden Hastalıklar

İmplant, ağız ve diş sağlığı konusunda son yılların en dikkat çekici konularındandır. Eksik diş ya da diş kayıpları durumunda başvurulan bu çözüm zaman zaman risk teşkil edebilmektedir. Çünkü eşlik eden hastalıklar olarak da bilinen durumlar insanların implanta başvurmasının önüne geçer. Siz de implant uygulamasına başvurmayı düşünüyorsanız sizin için hangi durumların risk teşkil ettiğini incelemelisiniz.

İmplant Yaptırmak Kimler İçin Sakıncalıdır?

İmplant, dişlerinizin daha sağlıklı olması adına gerekli bir uygulama olurken bu uygulama için bazı bireyler riskli kategoridedir. Zira çene kemiğine yerleştirilecek olan implantın burada uygun ortamı bulamaması halinde diş kaybının önüne geçilmesi imkânsız olacaktır.

Çene kemiği yeterince güçlü olmayan ve çene yapısı yeterli özellikler göstermeyen kimselerin implanta başvurması risklidir. Kirçlenme ya da gözenek bozukluğu görülen kemik yapısına sahip kimseler de implant için uygun değildir. Dişin canlı bir organizma olduğu düşünüldüğünde kendine uygun alanı bulamaması durumunda sorun çıkaracağı açıktır. Bu nedenle de implanta başvurmak isteyen kimselerin kesinlikle hekim kontrolünden geçmesi şarttır.

Dental implant operasyonundan bir an.

Eşlik Eden Hastalıklar ile İmplant Yaptırmak Mümkün mü?

Eşlik eden hastalıklar toplumda hemen her yaşlıda görülmesi muhtemel hastalıklardır. Bu nedenle de bir kimsenin implant tedavisi öncesinde eşlik eden hastalıklar ile alakalı detaylı bir kontrolden geçmesi gerekir. Aşağıda sıraladığımız eşlik eden hastalıklardan bir ya da birkaçı sizde varsa implanttan uzak durmalısınız.

• Şeker Hastalığı – Diyabet
  • Kalp Hastalıkları
  • Damar Tıkanıklıkları
  • Lösemi ve Diğer Kan Hastalıkları
  • Bağışıklık Sistemi Bozuklukları
  • Alkol Bağımlılığı

Yukarıdaki eşlik eden hastalıklar sizi implant uygulamasından alıkoyacaktır. Bu nedenle de mevcut bir hastalığınız varsa diş hekiminize bunu mutlaka bildirmelisiniz.

Eşlik Eden Hastalıklar ile İlgili Bilgilendirme Yapılmazsa Ne Olur?

Diş hekimleri genel tetkik ve incelemeleri yaparak sizin için en ideal çözümleri sunar. Ancak bazı bilgilere ulaşmak adına sizin diş hekimini yönlendirmeniz gerekir. Eşlik eden hastalıklar konusunda bilgileri paylaşmadığınız hallerde implant uygulaması başarısızlıkla sonuçlanabilir. Bu da sizin için hem finansal hem de zamansal kayıp olacaktır. Dentimplant olarak size önerimiz, risk almadan hekiminizi bilgilendirmenizdir.