Dentimplant'ın mail bültenine abone olarak implantoloji hakkındaki son gelişmelerden, etkinlik ve eğitimlerimizden haberdar olabilirsiniz.

#15YIL Büyük Buluşması

11 - 14 Ekim 2018 / Antalya

#15YIL Büyük Buluşması

11 - 14 Ekim 2018 / Antalya

İmplant Garantili Bir Tedavi midir?

İmplant tedavi süreci öncesinde hastaların aklında bir çok soru yer almaktadır. Bu soruların başında ise implantın ne kadar süre ağızda kalacağı ve tekrar tedaviye ihtiyaç duyulup duyulmayacağı gibi başlıklar yer alıyor.
Soruların cevaplarına geçmeden implant tedavisini tanımlamakta fayda var. İmplant tedavisi; çeşitli nedenlerle kayıp yaşanan dişlerin olduğu bölgelerdeki boşluğa çene kemiğine dayanacak şekilde özel vidalar yerleştirilmesidir. Yeni dişiniz bu vidalara monte edilip sabitlenerek operasyon tamamlanır.
İmplant ömrü ya da implant tedavisinin garantisi konusuna gelecek olursak; implantın kalitesi ve operasyonu gerçekleştirecek olan hekimin uzmanlığının yanı sıra pek çok faktör bu durumu etkilemektedir.

Ağız ve Diş Bakımı

İmplant başarısında en önemli konu hastanın operasyon sonrası tutumudur. Hastanın ağız ve diş bakımına oldukça dikkat etmesi gerekmektedir. Düzenli diş fırçalamanın yanı sıra asitli içeceklerden uzak durup sigara ve alkol gibi kötü alışkanlıklardan kaçınmak gerekir.

Hastanın özellikle diş eti bakımına dikkat etmesi gerekir çünkü diş eti hastalıkları implant ömrünü kısaltan faktörlerin başında gelmektedir.

Planlanmış Bir Tedavi Süreci

İmplant tedavisinin kaliteli ve sorunsuz bir şekilde geçmesi ve kalıcılığının uzun yıllar sürmesi için diş hekiminiz ile birlikte planlı bir sürece başlamanız gerekmektedir. Kontrollerinizi aksatmayıp, diş hekiminizin üzerinde durduğu konulara dikkat ederseniz başarılı ve yıllarca kullanabileceğiniz bir tedavi geçirmiş olursunuz.

Hastanın Kemik Yapısı
İmplant tedavisinde başarıyı etkileyen diğer bir etken ise hastanın çene kemiğinin yapısı oluyor. Çene kemiğinde bulunan kemik oranının yeterlilik durumuna göre bir tedavi yolu izlenmelidir. Eğer kemik oranı yeterli değilse destekleyici kemik artırım tedavileri ile implantın başarılı olması sağlanmaktadır.
Uzun yıllar boyunca sağlıklı ve sorunsuz bir implant için; doğru implant seçimi, uygun hekim tercihi, planlı bir tedavi süreci, hastanın özenli ağız bakımı ve hastanın kemik yapısının uygunluğu gerekmektedir.