#15YIL Büyük Buluşması

#15YIL Büyük Buluşması

11 - 14 Ekim 2018 / Antalya

Kemik Yetersizliklerinde İmplant Tedavisi

Diş eksikliği durumlarında implant en iyi tedavi seçeneğidir.

Diş hekiminiz size tedavi seçeneği olarak implant uygulamasını önerdi ise hepsinden önce tedavi edilecek bölgenin detaylı bir muayeneden geçmesi gerekir. Bu muayene ile hekiminiz genel olarak ağız, diş ve diş eti durumunuzu gözden geçirip implant öncesinde uygulanması gereken tedaviler belirler.  Sonrasında 3 boyutlu görüntü veren dental volümetrik tomografiler sayesinde  kemik ve yumuşak doku hakkında gerekli bilgileri de elde edinerek yol haritanızı çıkarır.

Aslına bakarsanız diş köklerinin yerini alan implantlar güçlü bir kemik tabanına ihtiyaç duymakta. İmplant öncesi analiz edilen bölgede dişlerin erken kaybedilmesi, uzun süre dişsiz kalınması, dişeti hastalığı ya da aşırı iltihap kaynaklı kemik erimesi görülebilir. Yalnız bu vücutta gerçekleşen kemik erimesiden farklıdır. Yani, vücudunuzda kemik erimesi durumu varsa implant yapılamaz düşüncesi tamamen  yanlıştır, diş hekimi tarafından uygunluğu kontrol edilmelidir.

Çene kemiğinin yetersiz olması durumunda, en yaygın olarak üst çene arka bölgedeki sinüsün sarkmasından dolayı implant kemiğinin hacminde, eninde ve boyunda yetersizlik görülmektedir. Diğer bir durum ise alt çene  arka bölgede mandibulaer sinir denilen bölgenin üzerindeki kemiğin erimesinden dolayı yeterli boy ve hacimde kemik kalmamasıdır.

Kalan kemik miktarının yetersiz olduğu durumlarda lokal anestezi ile kemiğin kemik tozu takviyeleri ile yüksekliğinin ve kalınlığının artırılması işlemi, üst arka bölgelerde sinüslerin geniş olması ya da kemik seviyesinin azalması nedeniyle oluşan kemik yetersizliklerinde ise sinüs yükseltme işlemi yapılabilmektedir. Bu uygulamalar sonrasında yeniden oluşan kemik, üzerine implant konmasına imkan sağlar.

Enfeksiyon kaynaklı bir sorun varsa, implant tedavisi öncesinde enfeksiyonlu bölgenin temizlenmesi gerekmektedir. İmplant için uygun ortam sağlandıktan sonra tedaviye başlanır.

Diş kaybı ardından çene kemiğinizde bulunan boşluk diğer diş köklerini etkileyip, kemik sağlığınız açısından tehdit oluşturabilir. İmplantlar ise bu boşluğun doldurmasını sağlar, doğal ve estetik bir görünümle oluşabilecek diğer sorunları önler.

Güzel gülüşlerle kalmanız dileğiyle…

1 comment on “Kemik Yetersizliklerinde İmplant Tedavisi

1. name 25 Temmuz 2018 / Reply