IDS 2019 Gezisi

13-18 Mart 2018 / Düsseldorf, Köln, Amsterdam

IDS 2019 Gezisi

13-18 Mart 2018 / Düsseldorf, Köln, Amsterdam

Müdahale Edilmezse Diş Kaybına Yol Açan Diş Eti Çekilmesinin Nedenleri, Belirtileri ve Tedavi Yolları

Tıp dilinde gingival resesyon olarak bilinen diş eti çekilmesi, diş eti sınırının mine seviyesinin altına düşmesine bağlı olarak kök yüzeyinin açılmasıdır. Her yaştan bireyde görülme olasılığı vardır.

Diş Eti Çekilmesinin Nedenleri

Diş eti hastalıkları

Diş eti çekilmesinin en yaygın nedeni olarak görülen diş eti hastalıklarında bakteri plakları dişte birikip diş etlerine zarar verir.

Genetik faktörler

Bazı kişilerde diş eti hastalıklarının oluşma sebebi anne ve babalarından geçen genlerdir. Bu kişiler aktarılan kalıtsal özelliklerin etkisiyle diş
hastalıklarına daha yatkın doğarlar.

Hormonal bozukluklar

Hormonal dengesizlikler diş eti çekilmesinin bir diğer nedenidir.

Hatalı ağız bakımı

Dişler doğru şekilde ve düzenli aralıklarla fırçalanmadığı zaman plak oluşumu artar ve bu da zamanla diş eti çekilmesine zemin hazırlar.
Ayrıca sert diş fırçaları kullanmak da diş etlerine zarar verir ve bu da diş eti çekilmesine yol açar.

Alkol ve sigara kullanımı

Sigara ve alkol kullanımı, kötü beslenme alışkanlıkları diş etlerimiz için oldukça zararlıdır. Sigara d amakta ve diş etlerinde tahrişe yol açtığından zamanla diş eti çekilmelerine yol açar. Ayrıca alkol ve sigara kullanımının diş eti kanserinde en önemli nedeni oluşturduğunu
belirtmek isteriz.

Diş sıkmak ve gıcırdatmak

Özellikle uykuda gerçekleşen diş sıkma ve gıcırdatma diş yapısını bozarak diş eti çekilmesine neden olur.

İlaç kullanımı

Bazı ilaçlar diş etlerinde değişiklik meydana getirerek ağız sağlığı üzerinde olumsuz etki gösterirler.

Diş Eti Çekilmesinin Belirtileri

Nedenlerini incelediğimiz diş eti çekilmesi gerçekleştiğinde kolaylıkla anlaşılır. Aşağıda sıraladığımız belirtilerden herhangi biri varsa, diş
hekimine görünmenizi tavsiye ederiz.

– Diş eti kanamaları
– Dişlerin olduğundan daha uzun görünmesi
– Diş çürükleri
– Ağız kokusu